Dlouho se spekulovalo, zda by mělo být do Hrbatova Kostelce prodlouženo metro (linka A) či pouze zmodernizováno stávající kolejiště, které vede z Prahy-Dejvic. Minulý týden České dráhy spor jednostranně vyřešily: postavily kolejiště zcela nové a včera po něm začal jezdit vlak. "Jedná se o speciální úzkorozchodnou trať. Upravené vozy typu TT nám zdarma poskytlo Království železnic Praha-Smíchov," pochvaluje si ředitel ČD Žaluda.
Vlak zatím jezdí třikrát denně, a to po okruhu Hrbatův Kostelec - Hrbatův Kostelec. České dráhy si od projektu slibují především ušetřit.
S podobným, nízkonákladovým projektem, začal před časem Dopravní podnik města Prahy - provozuje nízkonákladovou linku 24 (tzv. chaotická linka, jedoucí odněkud-někam), která nahradila drahé tramvaje.