Dlouho se spekulovalo, zda by mělo být do Hrbatova Kostelce prodlouženo metro (linka A) či pouze zmodernizováno stávající kolejiště, které vede z Prahy-Dejvic. Minulý týden České dráhy spor jednostranně vyřešily: postavily kolejiště zcela nové a včera po něm začal jezdit vlak. "Jedná se o speciální úzkorozchodnou trať. Upravené vozy typu TT nám zdarma poskytlo Království železnic Praha-Smíchov," pochvaluje si ředitel ČD Žaluda.
Nádraží v Hrbatově Kostelci, pohled z vlaku, zvětšenina 120:1
Vlak zatím jezdí třikrát denně, a to po okruhu Hrbatův Kostelec - Hrbatův Kostelec. České dráhy si od projektu slibují především ušetřit.
Interiér vozů připomíná modernizovaný šukafon
S podobným, nízkonákladovým projektem, začal před časem Dopravní podnik města Prahy - provozuje nízkonákladovou linku 24 (tzv. chaotická linka, jedoucí odněkud-někam), která nahradila drahé tramvaje.
Nízkonákladová linka 24, snad jedoucí do pražského Ládví
Cestuj po netu: otevři si idos a jezdi. Například nyní: Praha-Brno 209Km za pouhé dvě hodiny! Doporučuje Klub českých online turistů.