HRBATŮV KOSTELEC

Nehoda na D1 způsobila stokilometrovou kolonu

30. 10. 2011 20:35 - Čechistan - Alexandr Kosodřev

V neděli došlo k několika vážným dopravním nehodám, které zkomplikovaly dopravu na již tak přetížené, nekonečné dálnici D1. Nekonečná kolona se stále táhne z Brna až do nekonečna.

V neděli došlo k několika vážným dopravním nehodám, které zkomplikovaly dopravu na již tak přetížené, nekonečné dálnici D1. Nekonečná kolona se stále táhne z Brna až do nekonečna.

„Už dvanáct hodin stojím na místě,“ stěžuje si řidič kamionu. „Mysleli jsme, že se to rozjede a pak začalo mrholit a spousta řidičů nezvládla řízení. Je to katastrofa.“

Ministerstvo dopravy několik let slibuje, že problém D1 začne řešit. „Na ministerstvu o tom víme, ale ještě jsme nezačali. Není jasné, z jakého konce máme dálnici uchopit, když konec nemá,“ říká ministr dopravy Pavel Dojdeš. „Uznávám však, že jízda po D1, to je jako byste položili panelák naležato a pak přejížděli po balkonech.“

Důstojník dálničního oddělení Mareš upozorňuje, že existují dočasné cesty řešení situace: „Řidiči nemusejí stát v koloně, ale mohou využít objížďky přes les u odbočky Benešov.“ Apeluje však, aby se snažili vejít na vozovku, která je, zvláště u tamějšího rybníka, nezpevněná a rozbahněná.

„Uvědomujeme si, že řidičům v koloně brzy dojdou pohonné hmoty a budou muset jít pěšky do nejbližší vesnice,“ říká důstojník dálničního oddělení. Takto nejvíce ohroženi jsou řidiči poblíž Humpolce, kde je nejbližší obec vzdálena až sedm kilometrů. „Zatím jsme však zaznamenali pouze několik úmrtí v důsledku vzteku,“ říká důstojník.

aktualizace: Podle posledních zpráv se na ministerstvu konečně začalo uvažovat o komplexním řešení situace na D1. Mají být přistavěny další dva nekonečné pruhy, přičemž by to mělo daňové poplatníky vyjít pouze na nekonečně mnoho korun. Kvůli novým pruhům však dojde k negativnímu zásahu do přírodní rezervace u obce Mirošovice. Úředníci proto na oplátku slibují vystavět po obvodu novou cyklostezku. Navíc za každý pokácený strom prý zasadí dva stromy nové.

R.E.K.L.A.M.A
Lék proti všem. Před upotřebením se poraďte se svým svědomím.

Státní svátek stání

16. 3. 2011 11:53 - Čechistan - Alexandr Kosodřev

Den 21. března byl vyhlášen státním svátkem Stání. „Stání ve frontách má v Česku tradici,“ říká ministr školství a tělovýchovy Bobeš, do jehož resortu stání patří. Je podle něho ukázkou kultivovanosti českého národa, neboť lidé se nepředbíhají, nevzniká chaos, ale naopak ukazují svoji vytrvalost a houževnatost. „Češi jsou schopni se zařadit a udržet pozici i několik hodin,“ dodává Bobeš.

 Například při sčítání lidu se na poštách tvořily až trojhodinové fronty. „Spousta Čechů si to nenechala ujít,“ říká ministr Bobeš, „dokonce ani nejeli na chalupy. Je evidentní, že občané stojí rádi, a proto jsme jim vyšli vstříc a vyhlásili jsme na 21. března státní svátek Stání.“

O státním svátku budou vytvořeny umělé fronty. V Praze budou dvě: jedna se potáhne od Staroměstského náměstí Pařížskou ulicí až k Hradu, druhá povede též odtamtud, ale ulicí Národní okolo Divadla. „Lidé si budou moci vybrat, která fronta je jim bližší. Na každého účastníka čeká v cíli držťková a guláš, prvních deset z nich navíc získá slevu na dovolenou v Egyptě,“ slibuje Bobeš. Fronty budou lemovány informačními stánky populárních Dolce & Gabbana, České pošty a Zentivy. Pravidla jsou jasná: Nepředbíhat, na každého se dostane.

Vláda dala též podnět k založení Ústavu pro studium obslužnosti, jehož činností by mělo být popsat, jak se lidé chovají ve frontách. „Nevidím na první pohled žádné rozdíly od dob socialismu,“ říká Bobeš, „ale právě proto je nutné celou věc hloubkově studovat. Třeba najdeme cosi podstatného, co změní paradigma teorie front.“ Výzkum nebude stát daňového poplatníka ani korunu, neboť bude plně hrazen z fondů nadace Člověk v tísni.

Několik nespokojených občanů vyjádřilo obavy, zda se (zejména v Praze) tolik lidí vměstná jen do dvou připravovaných front. „Lidí bude prostě příliš mnoho na to, aby se všichni vešli. Stát těsně za sebou není reálné,“ tvrdí například socioložka Jiřina Šiklová. „Lidé budou muset vytvořit až čtyřstupy, což mi připomíná komunistické průvody,“ dodává Šiklová. Petici proti stání podepsali, kromě Šiklové, již také Václav Havel a Tomáš Halík.

O stání ve frontách je už teď velký zájem. „Díky Internetu je možné rezervovat si dopředu pozici a učinila tak většina občanů,“ pochvaluje si Bobeš. Symbolický poplatek za jedno místo ke stání je 30 Kč.

Kdo ale nechce stát fyzicky ve frontě, může stát po internetu. „V takovém případě bude stání zpoplatněno podle dodatečného ceníku, který zpracujeme až podle zájmu o virtuální stání,“ říká Bobeš.

Vyhnutí se stání ve frontě bude pokutováno dvěma sty tisíci korunami. „Stání je věcí hrdosti, ale jinak je zcela dobrovolné,“ říká Bobeš, „buď se rozhodnete stát ve frontě, a nebo zaplatit pokutu - nevidím v tom nic neetického ani nesvobodného.“

R.E.K.L.A.M.A
Česko hledá Debila. Přihlašte se ještě dnes!

Obézní děti ohrožují kolemjdoucí

19. 2. 2011 06:02 - Čechistan - Alexandr Kosodřev

Česko si může připsat další smutné prvenství: rodí se nejvíce obézních dětí od roku 1989. Děti kvůli své váze často padají z balkonů a jen za poslední čtvrtletí spadly už tři. „Zase tak černě bych to neviděla,“ říká Dana Drábová, ředitelka ústavu pro studium Matky a dítěte, „jednak na nikoho nedopadly a jednak mohly spadnout i čtyři“.

Situace se podle Drábové naopak zlepšuje. Díky novým normám jsou kladeny mnohem větší nároky na zabezpečení balkonů v novostavbách. Ty musejí být dimenzovány tak, aby vydržely nápor váhy až pěti obézních dětí.

„Problém je třeba řešit komplexně,“ říká Drábová, „ono to není jen o balkonech. Často dochází i k propadům skrze stropy domů. Současné stavby rozhodně přestávají vyhovovat a rodiny s více dětmi by měly uvažovat o výstužích,“ říká Drábová.

Sama, ač bezdětná, si prý pořídila garsonku v protiatomovém krytu, kam nic dopadnout nemůže. „Měla jsem štěstí, nemohlo to dopadnout lépe.“

 

R.E.K.L.A.M.A
Vaše Doživotní pojišťovna, a.s.

Nová koncepce dopravy

25. 1. 2011 14:30 - Čechistan - Alexandr Kosodřev

Vláda vypracovala novou koncepci rozvoje veřejné dopravy. Počínaje rušením nevýnosných místních spojů, zmizí z jízdních řádů postupně také spoje na hlavních trasách.

Kromě vnitrostátní dopravy se změny dotknou také MHD. „Z městských autobusů a tramvají budou odstraněna přebytečná sedadla, čímž vznikne nový kreativní prostor, který budou moci cestující vyplnit, například stáním,“ říká Bárta.

Současné tramvaje budou postupně nahrazeny dvěma luxusními vozy. „Občané se mohou těšit na nové tramvaje s bazény,“ slibuje Bárta. Cestování MHD by se tak mělo stát ještě větším požitkem, než-li je tomu dosud.

R.E.K.L.A.M.A
Lyžařská střediska vybavená těmi nejmodernějšími travelátory až na vrchol! Komu nevyhovuje sníh, může zkusit jízdu na trávě.