Firmy redukují záchody
Množství záchodů v kancelářích je trnem v oku manažerů. Podle agentury Rectum Czech zabírají záchody v průměru až 10% kancelářské plochy - a to je prostě moc, míní Alfred Hugecock, MBA, ředitel agentury.
Agentura Rectum Czech se stala leaderem v oblasti toilettingu.
"Naši zkušení analytici proměří vaši kancelář a navrhnout řešení. Obvykle se jedná o redukci záchodů a jejich nahrazení buď přenosnými toaletami nebo vestavěnými, stolními toaletami, které se vyrábějí v různých designových provedeních jak pro openspace tak pro malé kanceláře," říká Hugecock.
Ve světě je také zcela běžné, že nejen zaměstnanci, ale i ředitelé chodí na záchod mimo kancelářské budovy, po vzoru kuřáků.
„Projekt redukce toalet ve firmě Kolben business park byl tak úspěšný, až se nakonec firma posrala,“ dodává Hugecock.
Někteří zaměstnavatelé svým zaměstnancům přispívají na pleny. Díky tomu, že zaměstnanci netráví čas na toaletách, stoupá jejich produktivita práce.
Alternativní, ryze české řešení, nabízí Svaz zaměstnanců močících pod stůl. „Naše řešení je přesně opačné a spočívá v integraci kanceláří se záchody,“ říká prezident asociace, Jiří Pissinger. "U našeho řešení stoupá produktivita práce právě díky tomu, že zaměstnanci tráví 100% času na toaletě."