Česká pošta se nečekaně propadla do zisku
Firma po reorganizaci razí novou strategii s mottem Zrušíme to celé - to je prostě skvělé! Lidé prý nebudou muset chodit na poštu vůbec.
„Odpadne jedna z nejvíce obtěžujících věcí v životech občanů,“ slibuje generální ředitel České pošty, Petr Zatloukal. Právě jemu patří dík za to, že pomocí rušení poboček dostal finanční bilanci pošty do černých čísel.
„Daří se nám úspěšně rozprodávat ztrátový majetek,“ upřesňuje Zatloukal. "Jelikož je tady ztrátové úplně všechno, tak máme plán na pět let dopředu. Můžeme se chlubit jednou z nejucelenějších dlouhodobých finančních strategií."
„Finanční zisk je ovšem jen jedna strana mince, jinak je Česká pošta dlouhodobě ve ztrátě,“ přiznává dále ředitel. Z 300 odeslaných dopisů se totiž ztratí v průměru 30. "Umění je takové množství dopisů vůbec odeslat. Na posílání dopisů nejsme připraveni, ani se tomuto ztrátovému odvětví nehodláme věnovat," říká ředitel.
"Samozřejmě si uvědomujeme jistou celkovou nefunkčnost naší firmy, ovšem právě na ní chceme i do budoucna stavět." Prodej losů tak bude nadále jedinou úspěšnou službou České pošty.
Dopisy a pohlednice bude pošta nově odesílat pouze jako Nestandardní balík, a to s příplatkem 150 Kč za kus. „Moje sekretářka to bude rozvážet,“ vykresluje Zatloukal další možnosti šetření.