HRBATŮV KOSTELEC

Noc byla o hodinu a 28 minut kratší, nastal náhodný čas

1. 4. 2019 10:18 - Čechistan - Joachim Řitke

V Česku začal platit náhodný čas. V noci na neděli, přesně ve 02.36 se hodiny poprvé posunuly, a to o 67 minut dopředu. „Zatímco lidé si museli hodinky posunout sami, hodiny v elektronických přístrojích se většinou přeřídily automaticky,“ říká Dagmar Hnojsová z agentury Meteostress, která se nyní zabývá také předpovědí času.

„Není hodina jako hodina,“ pokračuje Hnojsová. "Povinné střídání standardního a letního času bylo podle nedávného rozhodnutí Evropského parlamentu nahrazeno časem náhodným. Členské země EU se nedokázaly shodnout, jaký čas by měl platit nastálo, a tak se sáhlo ke kompromisu."

Teprve budoucnost ukáže, zda změny času způsobí chaos. "Zatím to vypadá, že se nic nezměnilo: na poště fronty jako kráva, na finančáku fronty jako kráva a chaotická linka 24 jezdí jako vždycky," uzavírá Hnojsová.

Podle odborníků však mnohým lidem změny času naruší blborytmus.

R.E.K.L.A.M.A
Chraňte si své zdraví!

Po elektroautech přijdou elektroletadla

Boeing dokončil výměnu softwaru u letounů 737 MAX, která má přepnout letouny do režimu provozu pouze na elektřinu. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) softwarové změny prozatím neprověřil a neschválil, napsala v noci na čtvrtek agentura Reuters.


Zdá se, že americký výrobce našel inspiraci ve stavebním směru "nefunkcionalismus" který má kořeny v ČR. Šéf Boeingu to potvrzuje: "Byl jsem před několika lety v Česku a viděl jsem, že nefunkcionalismus je jediné řešení, které dlouhodobě opravdu funguje."

Budoucnost patří nejen autům bez řidičů, ale také letadlům bez posádek. Ostatně, německý Volkswagen již představil koncept samočinného vozu bez dveří a interiéru. Snaha Boeingu je podobným krokem v oblasti letecké přepravy.

„Letadlo je od výroby koncipováno jako velká létající baterie,“ sdělil šéf Boeingu. Jednotlivé bateriové články mohou být umístěny jak v zavazadlovém, tak v cestovním prostoru. „V podstatě každé místo může být zaplněno bateriovými články,“ pokračuje. "Je to celé modulární na způsob Lega. Užásné."

Boeing 737 MAX ve vzduchu udrží poletující nabíječky. "Odpadne nutnost přistávání kvůli dobíjení. Je to celé tak krásně nefunkční, že se na to nemůžu vynadívat," říká šéf Boeingu.

"Vaše malá republika je pro svět velikou inspiraci!" uzavírá.

R.E.K.L.A.M.A
Srovnejte si dodavatele cyklonu B. Ušetříte průměrně 1 850 Kč ročně. Nezávazně a zdarma.

Ve Vltavě se objevily makroplasty

27. 3. 2019 20:23 - Čechistan - Joachim Řitke

Vltava je podle odborníků kontaminována makroplasty. Ty se do ní dostávají z lidské společnosti, která je největším zdrojem makroplastů na světě.

Znečištění je už tak velké, že se uvažuje o otevření těžní jámy na plasty ve Slapské přehradě.

Na místo se byl osobně podívat prezident Václav Klaus sladší. Podle něj těžba umožní vznik mnoha pracovních míst, které jinak v regionu chybějí od doby, co byly uzavřeny zlaté doly v Jílovém a uranové doly v Příbrami.

Právě v dolech na plast by měli nalézt uplatnění političtí vězni ze stran opozice „a vůbec všichni ti, kterým dosud nejsou moje jasné vize jasné,“ uzavírá Klaus sladší.

R.E.K.L.A.M.A

Vědci naučili počítače mluvit

26. 1. 2019 15:41 - Čechistan - Alexandr Kosodřev

Zda samomluvné počítače, nebo-li multiplkátory, najdou uplatnění v Otázkách Václava Moravce, je zatím otázkou. Přesto jsou vybrané prototypy již dlouhodobě testovány v praxi.

„Toto je moje vize umělé inteligence, která postupně nahradí jakoukoli inteligenci jinou,“ říká rektor Vrána z brněnské Automatické univerzity. Poukazuje na úspěšné multiplkátory „Leoš Mareš“ (verze 2.0) a „Jaromír Soukup“ (verze 3.0).

Vrána nás dále seznámil s vizí plně automatizované univerzity. V té by měli zasednout už jen automatičtí profesoři a automatičtí studenti.

 "Je to nezvratitelný proces, který již započal."

Zmrdi. Kunda. Ozvalo se náhle z chodby. "A hele? Náš vůbec první prototyp dorazil na pravidelnou údržbu,"  říká Vrána a odbíhá do operačního sálu.

 

R.E.K.L.A.M.A
Pojďte se k nám udělat do Xindlu!