Firma Prefa vyhověla v tendru na dostavbu pomníku maršála Radeckého. Podle zadání by měl železobetonový monolit odolat tlaku vandalů i jadernému výbuchu běžného stupně. 15 miliard korun na stavbu včera uvolnila Vláda, počítá se s dalším navýšením.
Pomník maršála Radeckého, který původně stál na rohu Malostranského náměstí, se po téměř stu letech vrací na své místo. Ale nejen tam. „Počítáme s výrobou zatím asi 50 kusů, které najdou uplatnění po celé České republice,“ říká ředitel firmy Prefa, Jiří Pospíšil.
„Samozřejmě si uvědomujeme jistou monotónnost. Každý pomník proto dostane specifické barevné pruhy, aby neutrpěl genius loci českých sídlišť. Do budoucna rozšíříme sortiment o 30 kusů Marie Terezie.“
Sochy by se měly stát vhodným doplňkem k již zavedeným betonovým květináčům, taktéž z dílny Prefy.
Původní pomník maršála Radeckého projde modernizací
„Dutý prostor zaplní kabinka. Toaleta bude splachovací, s volitelným nastavením malá, velká a hodně velká. V případě obsazenosti poslouží sokl zvenčí,“ upřesňuje dále Pospíšil.
Uvnitř Marie Terezie nalezne občan automat na kafe, cigarety a loterijní terminál Ivo Valenty.
„Uvažujeme též o Františku Josefovi jako automatu na pivo. Prototyp je funkční, avšak stále má ještě mouchy.“
Pomníky by se měly objevit uvnitř měst a také na lučinách a skalinách. „V sadě skví se jara květ, zemský ráj to na pohled!“ uzavírá ředitel Prefy Pospíšil.
nabízí nejnutnější soudní výlohy: Pohmožděniny po pádu z kola - 20.000 Kč, Oční monokl stereo (zákrok na obou očích) - 15.000 Kč, Kulhání medium a nemoc se soustředit na 1 den - 10.000 Kč, Terapie vlakem - 50.000 Kč. Naše reference: David Rath, Iveta Bartošová
Schválená dotace by měla pomoci k tomu, aby se kokoti, kteří z nějakého důvodu přišli o místo na Slunci, mohli vrátit do společenského života. „Chceme těmto vyloučeným lidem maximálně usnadnit začlenění do společnosti,“ říká ministryně financí Schillerová (ANO). Opozice s uvolněním 200 miliard nesouhlasí.
Václav Klaus ml. (Trichlóra) poukazuje na to, že kokoti se nejlépe začlení, pokud se jim nechá volná ruka. "Sami pak dosáhnou na mnohem větší částky než ušmudlaných 200 miliard."
„Stačilo by, kdyby lidé přišli k volbám a do hry se postupně dostali noví, transparentní kokoti,“ domnívá se předseda Pirátů, Ivan Bartoš. Pionýrská organizace pirátů zatím selhává v hledání nových talentů. „Věřím, že dřív nebo později se sami ukáží,“ myslí si Bartoš.
Podle předsedy ODS, Petra Fialy, by Vláda neměla s uvolněním 200 miliard spěchat. „Vyčkejme situace po volbách,“ přizvukuje Alexandra Udženija. Potom prý nastanou vhodnější podmínky k celkovému uvolnění.
O tom, že čas ještě nedozrál, je přesvědčen také předseda ÚV KSČM, Vojtěch Filip. Proti vládnímu návrhu však nevystupuje. „Mým snem je uvolnění úplně všeho, ovšem to až ve Velké kokotské revoluci,“ říká. Podobně jako premiér Andrej Babiš o ní sní, i když bdí.
Správa železnic, která má v gesci rozvoz nemoci COVID-19, není na plánovanou šestou vlnu epidemie připravena. Vyplývá tak z analýzy, kterou si nechal vypracovat Svaz českých krematorií a pohřebišť. Svaz se právě kvůli Správě dlouhodobě potýká s nedostatkem lidských zdrojů, a přitom v regionech plní funkci významného zaměstnavatele, který podstatně napomáhá ke snižování chudoby.
„Slučování výpravčích, strojvůdců, pokladních, ekonomů a výhybkářů do jednoho zaměstnance stále považujeme za rozumný krok,“ obhajuje fungování Správy železnic a Českých drah jejich mluvčí, výpravčí, strojvůdce, pokladní, ekonom a výhybkář, Marek Illiaš.
Podle Illiaše má jinak Správa železnic dobré výsledky. Tomu ale odporuje analýza Svazu krematorií, z níž vyplývá, že na COVID-19 od začátku roku zemřelo o 352 lidí více.
„SŽ je v současnosti vytížena snižováním bezpečnosti jízdy,“ brání se Illiaš. "Než se změny projeví naplno, ještě chvíli to potrvá." Dílčí selhání jsou prý ale již viditelná u Perninku a v Českém Brodě.
Svaz krematorií výsledky považuje za nedostatečné. Chystané rušení spojů a zdražení jízdného navíc povede k dalšímu odlivu cestujících a tím i menšímu rozšíření nemoci COVID-19, která je, podle Svazu, pořád mnohem účinnější nežli současná politika Správy železnic.
Mluvčí Správy železnic, Marek Illiaš, se domnívá, že chyba není v systému, nýbrž zatím jen nedostatečně selhává lidský faktor. "Uděláme pro zlepšení všechno. Tedy nadále nebudeme dělat vůbec nic," uzavírá.
„Zatím jsme došli k číslu 614297 a pořád to roste,“ říká Boris Tyčko z Českého statistického úřadu. Číslo R je v ČR 0,9. Číslo R menší než 1 znamená, že počet hoven se zvyšuje exponenciálně. Číslo R rovno 1 znamená, že počet hoven se taky zvyšuje exponenciálně. „Číslo R vyšší než 1 znamená, že je to navíc dost na hovno,“ dodává Tyčko.
Jak statistici došli právě k číslu R 0,9?
Boris Tyčko vysvětluje: "Vezmete hovno a přičtete k němu hovno. Vyjde vám hovno, tedy dvě hovna. Sečtením dvou hoven a dvou hoven dostanete čtyři hovna. Podobně součet čtyř hoven se čtyřmi hovny vám dá osm hoven. A tak dále. Tomu se říká exponenciální růst hoven. No a nakonec to něčím vydělíte, čímž dostanete číslo R."
Lze očekávat, že se číslo R do konce roku sníží?
"Tak to si vůbec netroufnu odhadovat. Ano i ne. Ovšem garantovat to nelze," uzavírá Tyčko.